Esther Haanschoten | Diensten food trendwatcher
Food trendwatcher Esther Haanschoten verzorgt trendpresentaties en brainstormsessies over eten en drinken. Ook denkt ze met bedrijven mee over productontwikkeling, doet ze marktonderzoek en schrijft ze artikelen en blogs over de wereld van food.
510
page-template-default,page,page-id-510,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.2,vertical_menu_enabled,paspartu_enabled,menu-animation-underline,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

Samenwerken met food trendwatcher Esther Haanschoten

 

Als trendwatcher bekijk ik de wereld om ons heen. Wat gebeurt er op sociaal en economisch vlak. Wat eet men en waarom? Ik bezoek horeca, food service concepten, retail formules en foodbeurzen. Ik spreek met leveranciers, producenten, chefs en product ontwikkelaars. Ook reis ik regelmatig de wereld over om te zien, horen en proeven wat er speelt in de wereld van food.

Trendpresentaties, moodboards en brainstormsessies

Door middel van trendpresentaties, brainstormsessies en trendrapporten vertel ik jouw organisatie wat er speelt op het gebied van eten en drinken. Wat zijn de trends en met welke van deze trends moet je als organisatie iets doen.

 

Wat kan je verwachten? Veel foto’s, voorbeelden en verhalen uit de praktijk. Ik koppel trends aan producten en laat zien hoe trends zich in verschillende vormen presenteren. Alle trendpresentaties zijn op maat gemaakt en toegespitst op het publiek waarvoor ik spreek. Zo geef ik regelmatig trendpresentaties voor retailorganisaties waaronder supermarkten zoals Dirk van den Broek, Dekamarkt en Plus, maar ook aan voedingsmiddelenproducenten zoals Remia en de bakker van Albert Heijn, Goedhart Convience. Ook schrijf ik voor meerdere van hen tailor-made trendrapporten en ontwikkel ik moodboards. Aan de hand van trendpresentaties en brainstormsessies ontwikkelde ik samen met Sanday’s Bakeries salades en pizza’s voor Marqt en geef ik supermarkten richting bij het bepalen van o.a. hun Kerst en Paas assortimenten.

Product- en receptontwikkeling

Met meerdere jaren ervaring als productontwikkelaar denk ik graag mee over hoe je een trend vertaalt naar een nieuw product, of hoe je een bestaand product optimaliseert. Aan de hand van trends, het budget en de doelgroep help ik mee bij de creatie van een nieuw product. Zo ontwikkelde ik o.a. producten voor Uit de keuken van Maass, Sanday’s Bakeries, Marqt, NS, HMS Host en Jumbo supermarkten. Voorbeelden van producten die ik ontwikkeld heb zijn: salades, soepen, maaltijden en diverse soorten belegde broodproducten. Ook schrijf ik in opdracht recepturen voor o.a. supermarktmagazines en foodwebsites.

Marktonderzoek

Wil je meer weten over een productgroep of concept, maar ontbreekt het aan tijd om gedegen onderzoek te doen? Als food trendwatcher neem ik dat werk uit handen. Na het vaststellen van het product of de productcategorie ga ik op pad. Ik doe veldonderzoek en bezoek onder andere beurzen, retailconcepten, restaurants en spreek met professionals. Daarnaast doe ik online en sensorisch onderzoek. Na het afronden ontvang je een rapport met de kansen en uitdagingen voor het te ontwikkelen product en extra informatie zoals: prijsvergelijk, aantal merken, waar wel/niet verkrijgbaar, toelichting op sensorisch en online onderzoek. De opzet van het rapport stellen we in gezamenlijk overleg vooraf vast.

 

 

Voor meer informatie, neem contact met mij op.